Back home

Arts et metiersDupă mai bine de o săptămînă, am ajuns înapoi în Iaşi. O săptămînă în care am avut ocazia, abia acum, să văd ce înseamnă ţară cu apă caldă ! În care am mers pentru prima dată cu metroul, abia în Franţa, unde am văzut cea mai cool staţie de metrou.Tot aici am văzut copaci pătraţi.

O săptămînă în care am făcut ca disperatul 3700 de poze. Şi cred că mai erau de făcut încă de cel puţin 5 ori pe-atît! În care ţi se dădea bună ziua şi la revedere peste tot, de la buda publică pînă la şoferul de autobuz îmbrăcat la costum şi vînzătorii din magaziul în care doar intri, chiar dacă nu cumperi nimic.

O săptămînă am mers pe jos cît nu merg în jumătate de an, dar nu-mi pare rău deloc că mă dor şi-acum picioarele.

Sunset

Şocul reîntoarcerii de care m-a întrebat şi Mono a fost destul de nasol. A început din avion, unde doi cocalari făceau tot felul de „glumiţe” pe lîngă însoţitoarele de zbor, continuat cu nemernicii de la poarta aeroportului din Bucureşti care se ofereau să mă ducă pînă la gară cu doar 50 de lei, blocurile gri, şoferii de autobuz cu burţile transpirate scoase pe sub maiou.

Mai multe poze aici.

5 Responses to “Back home”


  1. 1 ketherius 30 Iunie 2008 la 3:39 am

    Ai fost cu metroul ala automatizat, care e condus de computer?
    Si aici ma salutau soferii de autobuz, ba chiar ma cunosteau dupa cateva saptamani si ma intrebau de sanatate. Ajunsesem sa ma intreb ce fata ar face un sofer de RATB daca ma scap si il salut la urcare…

  2. 2 alex popovici 30 Iunie 2008 la 9:36 am

    Mai nu, astea erau tot de omuleti conduse.
    Noi nu mergeam in fiecare zi cu aceleasi linii de autobuz asa ca a fost mai greu cu socializarea la nivelul asta! 🙂

    Pai cind ai ocazia eu zic sa incerci sa-i zici unuia buna ziua. Punem pariu ca in prima instanta o sa creada ca l-ai injurat si o sa faca scandal? 🙂

  3. 3 ketherius 4 Iulie 2008 la 6:52 pm

    Apropos de apa calda: in Canada este ilegal sa inchiriezi un spatiu spre a fi locuit, daca nu are apa calda permanent.

  4. 4 alex popovici 7 Iulie 2008 la 8:36 am

    @ketherius: la noi sint cartiere care stau cite-o luna fara apa calda, ca fac baietii reviziile fix vara. nu mai zic de aia care n-au apa by default!
    Ca veni vorba de Canada: nu e prea frig si mohorit acolo? :-/

  5. 5 ketherius 7 Iulie 2008 la 8:06 pm

    In preerie (provinciile Manitoba si Saskatchewan) e foarte cald vara (35+) si foarte frig iarna (sub -30). In Calgary – fiind langa munti, care opresc aproape toata umiditatea de la ocean (Pacific) – e foarte uscat (15% umiditate in aer iarna si 30% vara) si nu e foarte frig iarna din cauza Chinook-ului. In afara de vreo 10 zile sub -15 si vreo 3 zile sub -30, temperatura a fost cam -7 grade ziua. Si, din cauza uscaciunii, nu simti. La -20 umblu in capul gol si fara manusi; la 1 grad muncitorii lucreaza in maneca scurta pe santier. Stiu ca nu iti vine sa ma crezi; cand o sa ajungi aici, o sa vezi. Totusi, la -20, daca pui mana goala pe zapada, sau te uzi, in 5 secunde te sageteaza o durere de zici ca ti-ai taiat mana 😀 Atunci incepi sa simti adevarata temperatura.
    Iar in Toronto sau Montreal nu iti doresc sa mergi iarna, ca sunt asezate langa Marile Lacuri si aerul e foarte umed.


Lasă un răspuns

