Easy riding

Velib\'Francezii, la fel ca şi alţi europeni au găsit o metodă foarte ingenioasă dar simplă totodată pentru rezolvarea problemei traficului aglomerat. Au văzut că nu se mai poate, au pus minte de la minte în interesul oraşului şi nu al baronilor locali şi au găsit o soluţie: biciclete de închiriat.

Proiectul e început de mult, dar tot mai eficient şi convenabil. În foarte multe dintre zonele aglomerate ale Parisului au fost instalate „staţii” cu cîte aproximativ 20 de biciclete, de unde oricine îşi poate închiria o bicicletă, creîndu-şi un abonament folosind cardul. E ieftin, sănătos, dar mai ales practic pentru un oraş aglomerat.

Dar mă tem că la noi nu se va putea implementa aşa ceva vreodată din cauza aşa-zisului snobism al românului: păi cum să mă ies eu pe bicicletă cînd am maşină? Ce-mi trebuie mie să ajung unde am nevoie în 10 minute cînd pot sta relaxat în maşină, unde pot să-mi lăfăi fundul gras, chiar dacă aştept în intersecţii şi cîte o oră?

2 Responses to “Easy riding”


  1. 1 Monoranu 30 Iunie 2008 la 9:15 am

    Dude, am auzit ieri la stiri in masina ca cica un reporter francez de la nush ce ziar, aflat in vacanta in Romania a descoperit undeva in judetul Alba parca o bicicleta care facea parte din programul asta de care zici tu. Eu ma gandesc cum dracu or fi adus-o astia din Franta fratioare. Dar la cat de inventivi sunt rromanasii nostri… :))

  2. 2 alex popovici 30 Iunie 2008 la 9:33 am

    :)) Asta e tare! Pai cel mai probabil i-a tras-o direct frantuzului de sub picioare. Asta in speranta ca frantuzu a scapat si fara bataie.


Lasă un răspuns

