Blogmeet HD, by Airbites

Nu sînt eu mare microbist, de fapt nici mic microbist, dar dacă a fost vorba să văd finala Euro 2008 în full HD, why not? Duminică seara, Airbites a invitat o serie de bloggeri din Iaşi să compare calitatea semnalului TV standard cu cel HD. And oh, boy, what a difference it was! Mai exact, au adus 2 televizoare, unul lîngă celălalt: unul cu TVR1 semnal SD şi unul cu TVR-HD cu semnal, evident, HD.

Treaba e că pe cel HD era un decalaj de aproximativ o secundă, dar cerd şi eu din moment ce are de procesat mult mai multă informaţie decît pe SD. Adică se vedeau toate ridurile de pe moacele oamenilor, gîzele de pe ghete şi sîngele lu’ băiatu ăla de s-a pocnit la cap parcă era mai aprins şi mai viu pe HD! 😀 În schimb am observat şi unele „pixelări” ale imaginii în mementele în care erau multe culori şi detalii de procesat la viteze foarte mari. Acum, ce să zic, la ce culori şi detalii avea HD-ul, pe bune că înţeleg. (Imagini comparative găsiţi la Marius.)

A, şi o chestie interesantă aflată de la băieţii de la Airbites: degeaba îţi iei televizor HD-Ready, pentru că nu ştie să redea semnal Full HD. Bine, momentan, la noi nici nu prea ai ce să vezi HD, că în afară de TVR care are încă în probe transmisia HD (care, Thank God, nu avea reclame ci transmisie continuă de la austrieci), oferta e destul de limitată la… mai nimic. Dar am înţeles că se mai pregătesc ProTV, Discovery Channel şi HBO, dacă-mi amintesc bine.

Dar pînă să îmi pun televiziune prin internet o să mai aştept să se ieftinescă televizoarele FullHD (lucru prevăzut să se întîmple pînă-n iarnă), că PC-ul meu n-are săracul placă video să redea detalii prea fine.

0 Responses to “Blogmeet HD, by Airbites”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

